|

De top 10 van de beste boeken over de verkoop / sales voor 2024

Iedereen verkoopt de hele dag door zonder dat je het zelf door hebt. Je verteld enthousiast over je laatste vakantie, hoe tevreden je bent over de schoenmaker, welke school jij zou aanrader, hoe fijn de schoenen wel niet lopen etc. Ongemerkt promoot en verkoop je in feite zonder dat je dit echt van plan was of bent. Als je al ongemerkt producten en diensten aanbied moet het toch ook lukken om je eigen producten en diensten goed te kunnen verkopen?

Dat je verkopen kan leren wordt wel duidelijk bij het lezen van de boeken in de top 10 van beste verkoop en sales boeken. De boeken zijn ondanks ze van jou de beste verkoper / verkoopster willen maken wel heel divers.

Om je een goed beeld te geven van de boeken, heb ik naast een boekomschrijving ook een link van Bol.com geplaatst. De link geeft veel extra informatie over het boek, waaronder de waardering en de recensies van de lezers. Via de link kun je het boek eenvoudig en snel bestellen. Een goed alternatief voor Bol.com is Bookspot.nl

BoekenBoeken

Stop met verkopen, start met helpen

In STOP MET VERKOPEN, START MET HELPEN worstelt Claire om haar Life Coaching praktijk op te zetten. Gaandeweg ontdekt ze de vijf pijlers van de COACH Methode, die het werven van klanten niet alleen makkelijk, maar ook leuk maken: echte connectie, obstakels blootleggen, aantrekkingskracht vergroten, congruent zijn en hartstocht hebben voor jezelf, de klant en je product of dienst.

Mark Soons laat in dit verhaal zien welke veel voorkomende denkfouten er worden gemaakt door sales medewerkers en ondernemers tijdens intakes en verkoopgesprekken en hoe je deze links kunt laten liggen. Vervolgens werkt hij het onderliggende model uit, met behulp van case studies.

Een boek met een krachtige boodschap voor iedere professional die aan klantenwerving doet. Mark Soons is Life Business Coach, trainer en bedrijfsadviseur. Als Operationeel Directeur van Tibor.nl Coaching & Consultancy B.V. is hij betrokken bij de organisatie van coaching, retreats en evenementen voor ondernemers die hun bedrijf willen schalen, terwijl ze genieten van hun dagen.


De zeven zonden van verkopers

De zeven zonden van verkopers

Veel verkopers begaan keer op keer dezelfde zonden:

Denken dat koude acquisitie niet werkt – Hetzelfde doen als de concurrent – In de verkeerde vijver vissen – Veel te snel een aanbod doen – De verkeerde vragen stellen – Geloven in verkoopfabeltjes – Niet leren van je fouten

In De zeven zonden van verkopers staat op een even kleurrijke als toegankelijke manier beschreven hoe je als verkoper, accountmanager of ondernemer meer kunt verkopen – zonder te blunderen!

ledereen kan nieuwe klanten aantrekken! In dit boek leer je hoe!

Na een succesvolle carrière als verkoper werd Michel Hoetmer verkooptrainer. Als directeur van SalesQuest heeft Hoetmer jarenlange ervaring met het trainen en adviseren van verkopers en salesmanagers. Als schrijver van prikkelende artikelen over management en sales heeft Hoetmer een grote schare fans verzameld. In dit unieke salesboek geeft hij voor het eerst zijn nononsense visie op de methoden en technieken die nodig zijn om een succes te maken van koude acquisitie!


IJs verkopen aan Eskimo’s

Pacelle van Goethem is Nederlands bekendste overtuigingsdeskundige. Word net zo succesvol als zij met behulp van de adviezen uit deze jarenlange bestseller.

Hét Nederlandse standaardwerk over overtuigen! In ‘IJs verkopen aan eskimo’s’ biedt Pacelle van Goethem een revolutionair model, inzicht in de psychologie van overtuigen, gebaseerd op hersenonderzoek en haar voortdurende onderzoek naar de best practices. Wat geeft persoonlijke overtuigingskracht? Wat maakt ideeën overtuigend? Overtuigen lijkt pure magie, maar wordt in dit boek feilloos ontrafeld tot één geheim.

Van Goethem beschrijft in dit boek precies wat nodig is om onweerstaanbaar te worden. Deze jarenlange bestseller is volledig herzien en geactualiseerd met nieuwe inzichten, voorbeelden en nog meer praktische tips. Pacelle van Goethem geldt als Nederlands bekendste stem- en overtuigexpert. Zij doet onderzoek, geeft lezingen en adviseert.


Durf verkopen!

In Durf verkopen! bundelen Liesbeth Huysmans (zaakvoerder, verkooptrainer en -coach Liss) en Walter Spruyt (Sales Coach) hun ruime praktijk- en onderwijservaring op het gebied van b2b-verkoop. De focus ligt op de verkoopdomeinen waarbij prospectie een belangrijk onderdeel van de verkoopactiviteit vormt. Nu we steeds meer online gaan, loont een slimme aanpak van offline verkoop in combinatie met online kanalen.

Durf verkopen! geeft je een succesvol stappenplan dat je weer écht doet verkopen. Op de baan, aan de telefoon en via online kanalen zoals MS Teams, Zoom, WebEx, Google Meet… De auteurs besteden daarbij aandacht aan de impact van digitale marketing en social media op het b2b-verkoopproces.

Door de vele marktveranderingen en digitalisering is de klassieke verkooppijplijn soms op een andere manier van toepassing. Eerder lag het zwaartepunt van het initiatief voor een verkoopgesprek voornamelijk bij de verkoper. Prospecten hadden vaak een latente behoefte en zoeken zelf naar mogelijke oplossingen. Daardoor nemen ze vaker zelf het initiatief om leveranciers te contacteren.

Ontdek alle vernieuwende verkooptechnieken en boost je offline verkoop in een digitale wereld! De vele concrete voorbeelden, prijktijkcases en filmpjes helpen je meteen op weg: gegarandeerd voldoening en meer resultaat als sales professional.


Street smart sales

Als je street smart bent, kun je alles aan iedereen verkopen. Wil jij ook zo’n topverkoper worden die ijs kan verkopen aan eskimo’s? Ontdek dan de kracht van de 8 powerskills.

Moderne klanten zijn moeilijk te overtuigen. Ze zijn goed geïnformeerd en niet bang om te onderhandelen. Als jij wilt winnen, dan moet je street smart worden: zelfverzekerd, alert en altijd beter voorbereid dan de ander. Street smart sales zit boordevol verhalen, inspiratie, praktische tips en voorbeelden waarmee je een betere verkoper wordt. Ontdek wat top?verkoper Ronald Bogaerds duizenden verkopers heeft geleerd en word ook een street smart topverkoper.

Ronald Bogaerds is de best beoordeelde commerciële trainer op Studytube, en dat onderstreept hij met dit boek. Een aanwinst voor iedereen die wil gaan voor het maximale resultaat in sales!

Homam Karimi, CEO en oprichter van Studytube Eindelijk is het boek van Ronald klaar. Het was het wachten waard. Elke ambitieuze verkoper moet dit lezen!

Michel Scheidt – Oprichter van Improvers en investeerder Ronald Bogaerds is verkooptrainer, spreker en adviseur. Hij is directeur van Sales Academy. Hij wordt ingehuurd door organisaties als Essent, SDU, Postcodeloterij, Telfort en andere zakelijke dienstverleners om verkopers te leren hun targets te halen.


Zo verkoop je alles

Je kunt nog zo geweldig zijn, maar als mensen dat niet weten heb je er niets aan. Wil je meer klanten? Verleid ze dan met aantrekkelijke reclame. Ook jij kunt de Tesla worden onder de auto’s, de George Clooney onder de acteurs, de Hema onder de rookworsten. Daarvoor hoef je maar twee dingen te doen: je merk begeerlijk maken en dit delen met de wereld. Te veel bedrijven zijn onbekend en onbemind. Laat jezelf zien en en stel je persoonlijke reclamemix samen met de praktische tools in dit luxe hardcover boek.

Ontdek wat werkt voor jou en je merk, en verover de wereld. Zo helpt dit boek niet alleen jou, maar ook alle mensen die je producten en diensten graag zouden willen kopen. Iedereen wordt gelukkig van reclame. Erwin Wijman is Nederlandse bekendste marketingdeskundige en schreef veelgelezen boeken over marketing, waaronder Vlinder in de boksring, De bedrijfsnamenfabriek en Wat je rijdt ben je zelf.


Alles = verkopen

We zijn allemaal verkopers. We brengen elke dag van alles aan de man, bij iedereen. En daarbij volgen we graag de bekende weg. Voor wie het verkoopvak eens met andere ogen bekijkt, gaat er een wereld open.

Alles is verkopen leert je hoe je het juiste moment ontdekt om een deal te sluiten en hoe je een verkoper wordt die schijnbaar moeiteloos zelfs de meest veeleisende klant tevredenstelt. Wie leidend wil zijn in zijn vak, moet sneller en daadkrachtiger zijn dan de concurrentie. Je hoeft maar een klein beetje beter te zijn. Die kleine verandering kan een enorm effect hebben. Maar de meeste mensen hebben nauwelijks weet van de technieken die je als goede verkoper in de vingers moet hebben. En ze weten evenmin hoe eenvoudig het is om op dat terrein aanzienlijk beter te scoren.

In dit boek zet Jan Bloemhof uiteen welke technieken hij gebruikte om zijn bedrijven uit te laten groeien tot presteerders van formaat.


De werkwijze van de Wolf

“Verkopen is alles in het leven. Sterker nog, of je bent aan het verkopen, of je krijgt niets gedaan. Dit boek biedt een methode waarmee je de kunst van het communiceren onder de knie krijgt en waardoor je een leven kunt leiden waarin je het veel meer voor het zeggen hebt en waarvan je het heft in handen kunt nemen.’

Jordan Belfort, de Wolf van Wall Street, kan overtuigen als de beste. In dit boek onthult hij de methoden achter zijn ongekende verkoopsucces. Of je nou wilt leren verkopen, onderhandelen, ondernemen, spreken: Belfort laat zien dat overtuigen iets is wat je kunt leren. Dat is nuttig voor werk én privé. Met zijn stappenplan uit De werkwijze van de Wolf kan echt iedereen leren verkopen en overtuigen, en is succes binnen handbereik.


Alles over verkopen

Richte Lommert maakte carrière in de verkoop. Schreef in 1967 de brochure “De Wereld in? Dan de Weg op”, een voorlichting over het beroep van vertegenwoordiger. Kwam daardoor in het training- en opleidingcircuit. Werd eerst docent, later directeur van Yntema Training Veenendaal. Schreef in 1994 zijn eerste en 2015 zijn nieuwste boek ALLES OVER VERKOPEN, dat door vriend en vijand als het beste boek over het beroep verkoper wordt beschouwd.

Uit de pers: “Alles over Verkopen” is een praktisch handboek voor verkopers. Alle aspecten van het moeilijke maar boeiende vak verkopen en communicatieve vaardigheden plus de techniek van het verkoopgesprek plus een inleiding tot de moderne marketing worden uitvoerig behandeld.” De Zakengids “Lommert schrijft zoals hij is – recht voor zijn raap – maar altijd met respect voor de klant. Persoon-lijke belangstelling voor de klant is heel belangrijk in zijn boek.” Adformatie “Het boek blinkt uit door de vele praktijkvoorbeelden en de aansprekende anekdotes.” Nieuwsblad van het Noorden

“Er zijn in Nederland maar weinig mensen die ALLES OVER VERKOPEN weten en nog minder mensen kunnen dit in begrijpelijke taal samenvatten. Richte Lommert behoort tot die zeldzame groep mensen.” Wegener Pers “Richte Lommert behoort tot die kleine groep mensen met een aangeboren gave voor verkopen. Uit zijn 42 jarige ervaring vertelt hij er in zijn boek ALLES OVER VERKOPEN op boeiende wijze over. Een absolute aanrader.” De Telegraaf “Lommert, die in dit boek 42 jaar verkoopervaring heeft gebundeld, neemt geen enkel blad voor de mond. Die “brutale” aanpak werkt verfrissend: in een vlotte en meeslepende stijl wordt de lezer meegenomen langs de aspecten van het verkopersvak.

“Alles over Verkopen” is geschreven voor zowel beginnende als ervaren vertegenwoordigers.” Business & Management “Ik heb het boek met veel plezier gelezen en er direct 40 besteld voor onze verkopers die er allemaal ook zeer enthousiast over zijn.” J.W. Verkoopleider “Waren alle studieboeken maar zo boeiend…” Maaike D. Hanze Hogeschool Groningen “Van het zelfportret heb ik een kussensloop laten maken. Gelijktijdig leren en heerlijk slapen!” Gera K. Hanze Hogeschool Groningen.


Proactief verkopen met peper in je reet

Ingrid van Sloun is ondernemer in hart en nieren. En met peper in de reet! Ze is geboren in Born (born in Born) boven de toonbank van de toenmalige drogisterij van haar vader. Daar leerde ze al vroeg het salesvak. Met meer dan 35 jaar ervaring helpt haar bedrijf SpiceUpBiz andere bedrijven met strategie, sales en marketing, zodat ze kunnen groeien. “Heb vooral plezier in je werk, focus op je doelen en laat je daarbij door niets of niemand tegenhouden.”


BoekenBoeken

Vergelijkbare berichten